5 Redenen waarom bloggen noodzakelijk is voor uw bedrijf.

5 Redenen waarom bloggen noodzakelijk is voor uw bedrijf.

1. Bloggen brengt uw merk tot leven.

Bloggen is voor bedrijven een manier om potentiële klanten te informeren door hen inzicht te geven in het merk, de doelstellingen van het bedrijf en het imago dat je als onderneming graag wil uitstralen. Het brengt een merk tot leven door de kijkers bewust te maken van je vindingrijkheid en door de menselijke kant van de onderneming te tonen.

Venn diagram klant, vertrouwen, loyaliteitDe indruk die een potentiële klant heeft over jouw bedrijf, is meestal gebaseerd op een vergelijking van jouw website en die van je concurrenten. Door de zakelijke schrijfstijl lijken deze websites voor bezoekers grotendeels hetzelfde, gehuld in een ander design. Een luchtige blog die informatief is en aangenaam leest, zorgt ervoor dat bezoekers zich net ietsje meer verbonden voelen met jouw onderneming.

De informatieve inhoud in blogberichten genereert ook vertrouwen. Je deelt namelijk gratis informatie die voor je klanten waardevol kan zijn. De laatste nieuwtjes die je plaatst over de werkvloer, het beleid, de werknemers… Kunnen wonderen doen.

 

2. Bloggen zorgt ervoor dat Google je website regelmatig indexeert.

Indexeren? Wat is dat? Simpel gezegd scant Google je website op zoek naar keywords en informatie en houdt hiervan een samenvatting bij op de Google-servers. Bij elke zoekterm krijgt je website dan een relevantie-score. De website met de hoogste score, verschijnt dan bovenaan bij een zoekopdracht. Elke website wordt regelmatig opnieuw geïndexeerd. De frequentie van indexering hangt af van het type website. Maar volgens Google heeft het posten van artikels een positieve invloed op deze frequentie waardoor de indexering nog vaker gebeurt.

Wanneer de inhoud van je website regelmatig bijgewerkt wordt, voegt u bij elke post die u plaatst, zoekwoorden toe die de betrekking tot uw markt versterken. Daarnaast is dit voor zoekrobots een bewijs dat jouw website actief en informatief is. De gemeenschappelijke zoekwoorden zorgen ervoor dat uw website meer bezoekers zal aantrekken. Als ze dan ook nog het artikel lezen, concludeert Google dat deze persoon de nodige informatie heeft gevonden op jouw website. Hiervoor word je beloond met een hogere plaats in de zoekrobots.

Een blogpagina, die wordt bijgewerkt uit passie, fungeert als bouwsteen om een ​​basis te leggen voor klantentrouw

3. Een blog verhoogt de conversiepercentages van je bedrijf!

Een website met een actieve blogpagina, die wordt bijgewerkt uit passie, om kennis en inzichten te delen, fungeert als bouwsteen om een ​​basis te leggen voor klantentrouw. Statistieken bewijzen dat conversiepercentages veel hoger liggen bij bedrijven met een blogpagina.

4. Blijf op de hoogte van het laatste nieuws uit de branche.

Professionele blogberichten zijn altijd rechtstreeks gekoppeld aan uw bedrijf of niche. Om goed te bloggen, moet je dus op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes binnen je markt. Hierover schrijven, bewijst aan jouw bezoekers dat je beschikt over de nodige beroepskennis. Doe dit regelmatig, zodat bezoekers weten wat ze van je mogen verwachten. Daarnaast zijn nieuwe onderwerpen altijd hot-topics die veel traffic naar je website brengen. Viraal gaan betekent dat je iets ontwerpt dat ‘out of the box’ is, waar veel gebruikers interesse voor tonen en dat wordt geüpload wanneer het momentum hoog is. Dus zoek uit wat jouw bezoekers het liefste lezen en geef hen wat ze vragen.

If content is king. Consistency is queen.

5. Bespreek en groei:

Het hebben van een blogpagina op je website is eigenlijk een interactief forum. Het mooie aan deze pagina, is dat het bezoekers toelaat om een reactie toe te voegen en feedback te geven. Luisteren naar jouw klanten en actief ingrijpen bij opbouwende kritiek moet tegenwoordig een pijler van de onderneming zijn. Er is zelfs een complete marketingstrategie rond gebouwd die in 2019 meer regel dan uitzondering is: Customer Delight. Denk hierbij aan grote webshops als Bol.com en Coolblue. Hier word je als klant altijd gehoord en is jouw kritiek de basis van hun dienstverlening. Dat is ook wat de hedendaagse, veeleisende consument van een onderneming verwacht.